söndag 23 mars 2008

Förändring

När man var yngre så frågade folk ofta om man utövade någon form av kampsport.

Jag antar att asiater var starkt förknippade med just kampsport, på grund av alla värdelösa "martial arts"-filmer som importerades till västvärlden. I viss mån finns den associationen kvar (man är ju fortfarande en "chingchongare"), men bland många ungdomar så märker man att dom förknippar asiater med något helt annat.

Nu är det, som folk säkert märkt, stor hype kring Japan och dess populärkultur - musiken, klädstilarna, filmerna etc. Automatiskt så blir alla asiater "inne", coola, galna och speciella. Lite tråkigt, då fokuset ofta läggs på att man är asiat och inte på hur man är som person.

Och nu frågar folk mig aldrig om jag utövar någon kampsport. Dom undrar snarare hur ofta jag har på mig kvinnokläder.
















4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, jag sitter och ler fånigt som vanligt.

Anonym sa...

vilket är ganska ofta efter behov

Anonym sa...

SNOPP

Anonym sa...

jag gillar dig för den person du är <3

//den röda dvärgen