lördag 22 mars 2008

Asiater och åldrar

Det är oftast svårt att gissa sig till åldern på asiater.

Gissar man på att dom är runt tjugoårsåldern så är dom närmre trettio, gissar man på att dom är runt trettiofem så är dom femtio och om man man uppskattar deras ålder till runt sjuttio så är dom redan avlidna sedan flera år tillbaka.
Det är som sagt jävligt svårt. Ingen gissar till exempel rätt på hur gammal jag är. Nu skall jag inte uppge min exakta ålder men jag kan ge ledtråd på att jag är mellan 21 och 30 - och jag måste fortfarande legitimera mig vid köp av tobak. Jag lovar att jag fortfarande kommer att behöva det när jag är över 30.

Jag borde visserligen se det positivt. När man blir äldre så vill man nog helst se ung ut. Dock så känns det som att folk inte tar en lika seriöst när dom tror att man just lärt sig gå, att man bor hemma med föräldrarna, att man dyrkar Pokemon och att man läser Spindelmannen...

Och sån är jag inte alls! Jag föredrar Kalle Anka Pocket.
















Won Bin, skådespelare, 30.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är säkert du på bilden >:

Anonym sa...

du är 29, jag vet det