onsdag 2 april 2008

Recension: Panchy Guava Juice Drink

Ännu en recension. Denna gång en slags guavadryck.












Förpackning:
Det skriker åttiotal om denna burk. Vem vet, kanske självaste Toshimitsu "Toshi" Deyama* svepte guavadryck före sina sångframträdanden? Burken ser i alla fall förjävlig ut - ungefär som Toshi gjorde då. Inte lika ful som jag är just nu dock.
(* X Japans sångare)

Utseende:
Smått grumlig. Ser mest grå ut, faktiskt. Kanske det är på grund av den dåliga belysningen här inne - vad vet jag? Jag börjar tänka på diskvatten. Oj, det här skall bli spännande!
Hm, eller? Det är ju smak av guava. Inte så märkvärdigt precis.

Lukt:
Luktar svagt sött och artificiellt. Mer kan jag inte säga.

Smak:
Väldigt sött, men också väldigt gott. Det här skulle jag nästan kunna fylla upp badkaret med. Jag kan ligga där och slappna av med mina badankor, och dricka när jag känner för det. När jag inte känner för det längre så får badankorna resten.
Det smakar lite artificiellt men samtidigt ganska fruktigt. Och va fan, spela roll om det är brässerad grävling i drickan eller vad det nu må vara - huvudsaken är att det är gott.

Sammanfattning:
Den är god. Jag känner mig nästan för äcklig för denna dryck. Känner mig inte värd den.
- Det är inte dig det är fel på, det är mig! föreställer jag mig att jag säger när jag lämnar kvar drycken på diskbänken och rider bort i skymningen.
Kvar står drycken där, sorgsen och förtvivlad- och väldigt god.

1 kommentar:

Anonym sa...

den har jag smakat!