tisdag 1 april 2008

Mitt riktiga jag

Jag har funderat ett tag nu.

Det skall bli förändring i denna blogg. Min idé har ju varit att vara anonym i denna blogg, att skriva under pseudonym - men jag har insett att det hindrar mig. Jag kan inte skriva vad jag vill, kan inte ventilera mina tankar på samma sätt och med minsta lilla felsteg så avslöjas min identitet ändå. Det skulle bli pinsamt att försätta sig i en sådan situation.

I och med att jag presenterar mig för er, så hoppas jag att ni kan få en klarare bild av vem jag är. Det enda jag har avslöjat tidigare är att jag är man och av asiatiskt påbrå - men mycket mer har jag inte sagt. Och jag kan ju faktiskt ha ljugit ihop det också? En slags drömbild av vem jag egentligen vill vara...

Jag heter faktiskt något så svenskt som Kalle. Jag fick födelsenamnet Karl-Magnus men jag kallas av mina vänner just för Kalle, och det är faktiskt namnet som jag själv anammat och använder även i formella sammanhang. Jag är nog inte så märkvärdig som person, mer än att folk ofta reagerar på att jag gillar att klä mig i sjömansdräkt av äldre modell. Kan inte direkt säga varför, men just den klädseln känns rätt för mig och min personlighet. Jag känner mig trygg i den.

Jag bor i en liten villa ihop med mina tre brorsöner. Dom är väldigt bråkiga stundtals men jag älskar dom som mina egna - även fast det kan det bli kämpigt eftersom att jag är ensamstående. Dock har jag en flickvän, kan man säga. Min idiot till kusin försöker dock norpa henne och det sker ofta en del jävliga intriger med massa bråk och svartsjuka. Han gör livet surt för mig.

Jag har annars en hyfsat välbärgad släkt med anor från Skottland. Min morbror (många misstar honom som min farbror, av nån anledning) är välförmögen, men även en girigbuk som borde hjälpa till mer när det krisar sig för mig (vilket är ofta). Jag tycker att släkten borde hålla ihop och hjälpa varandra i vått och torrt.

Jag går arbetslös. Har ett deltidsjobb på den lokala margarinfabriken men dom har ofta invändningar och tycker att jag inte sköter mitt jobb så bra. Jag tror att dom har något starkt emot mig. Bara för att folk är avundsjuka på min morbror så får jag skit för det.

Ska försöka ta en bra bild på mig och lägga upp senare under dagen.

Nåväl, mer orkar jag inte skriva nu. Hoppas att ni fick en bra uppfattning om vem jag är - och att ni fortsätter läsa min blogg även i fortsättningen!

5 kommentarer:

Varnagel sa...

Haha!
Heter du Anka i efterhand, så säg?

Jag anar ett april-skämt!

Anonym sa...

trevligt att få veta lite mera om dig.!

Anonym sa...

jag känner en asiatisk man vid namn kalle! ... men där slutade likheten. >__>

Anonym sa...

Har alltid vetat att du är lite udda... det liksom, märks.

Det är positivt!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.